.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واژه خزر از اطلس جغرافياي جهان حذف ميشود

مدير پژوهش سازمان ميراث فرهنگي مازندران گفت: در صورت تصويب در مر‌كز مطالعات بين‌المللي كشور‌هاي در‌ياي مازندران، واژه غير ايراني خزر از اطلس جغرافيايي جهان حذف خواهد شد.
 
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس،علي ماه‌فروزي افزود: در راستاي اين كار فرهنگي نشست تخصصي در قالب همايش علمي تابستان امسال در مازندران برگزار مي‌شود تا جايگزيني كلمه خزر به مشورت گذاشته شود.
وي اظهار داشت: با افتتاح رسمي اين مركز تعامل فرهنگي منطقه‌اي بين كشور‌هاي حاشيه درياي مازندران ايجاد خواهد شد.
سرپرست مركز مطالعات بين‌المللي كشورهاي حاشيه درياي مازندران در پايان مطالعه درباره سرنوشت ملت‌هاي منطقه و تصميم‌گيري فرهنگي در حوزه كشور‌هاي حاشيه درياي مازندران را از اهداف تأسيس اين مركز عنوان كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

masume 20 تير 1386
سلام،به نظرِ من نیازی نيست که برای هر برنامه ای تمام کشورهای دوره دريا را به ايران دعوت کنيم.در خاتمه هم بيشترِ اوقات جز ضرر و تحمیل نظرِ ديگران به ما چيزی نصيب ما نمی شود.چرا هميشه خود را دست کم ميگيريم ß يادمان نرود که در گذشته چه سرزمين بزرگ و قدرتمندی داشتیم.تعارف را کنار بگذاريم و از مردمِ خودمان بپرسیم.پاينده و سرفراز بد ايران عزيزِ ما . معصوم از آلمان
مهدی غفاری راد 23 تير 1386
سلام
به نظر من بهتر است به جای واژه مازندران از caspian استفاده کنیم چون همه جا آنرا به این نام می شناسند. حداقل یک اسم تاریخی و بر گرفته از نژاد گیلانیان است مثل persian gulf
نا شناس 23 تير 1386
حذف خزر از اطلس جهان پيشكش. چرا صدا و سيماي مازندران اين مسئله را رعايت نمي كند و مثلاً به جاي پلاژهاي فرح آباد هميشه مي گويند پلاژهاي خزر آباد و يا به جاي ميدان ولي عصر (عج) مي گويند ميدان خزر. ما خودمان در روزنامه ها، صدا و سيما و در نام گذاري خيابان ها و تعيين آدرس ها چقدر به نام هاي تاريخي خودمان نظير فرح آباد بها مي دهيم.
نا شناس 24 تير 1386
نام درياي كاسپين هم بين المللي است و هم ايراني و مربوط به مردم گيلان است. چرا از اين نام معتبر به نامي رجوع كنيم كه در هيچ كجاي جهان اعتبار ندارد. يعني از چاله در بياييم برويم توي چاه!
behtash 24 تير 1386
bikari chi kara dast adam ke nemide...baba hadaghal berin ashpazi yad begirid
مجيد 28 آذر 1387
به هر حال واژه مازندران هم به همان بيربطي خزر است
اين نام را سياسيون وابسته به حكومت قبلي ابداع كردند
با نگاهي تاريخي به نام صحيح كاسپين خواهيم رسيد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.57 seconds.